Trening na siłowni

Rosnąca popularność wszelkich rodzajów aktywności fizycznej sprzyja rozwojowi ofert klubów fitness i siłowni. Siłownia to miejsce, w którym dzięki dostępności profesjonalnego sprzętu i możliwości konsultacji z wyspecjalizowana kadrą trenerską, możliwe jest osiągnięcie wszystkich celów treningowych czy sylwetkowych.

Samodzielny trening

Na siłowni można z powodzeniem trenować wedle ułożonego samodzielnie planu treningowego. Dostępność wielu maszyn treningowych daje dużą dowolność w doborze ćwiczeń. Jeśli brak Ci pomysłu na plan treningowy, możesz po prostu wykorzystać w treningu każdą dostępną opcję sprzętową, przechodząc z jednej maszyny na drugą. Gdy dysponujesz większą wiedzą i świadomością celu treningowego, dobrze jest pokusić się o samodzielne skomponowanie planu treningowego. Uwzględnić w nim należy zwłaszcza te partie mięśniowe, nad którymi chcemy szczególnie popracować. Kluczowe dla skuteczności i bezpieczeństwa treningu jest perfekcyjne opanowanie techniki ćwiczeń. Ćwiczenia z obciążeniem wymagają doskonałego prowadzenia ruchu i kontroli nad całym ciałem. W razie wątpliwości można zapytać ćwiczącego obok sportowca lub służącego radą trenera. A gdy najpewniej czujemy się, ćwicząc pod stałą opieką profesjonalisty? Wtedy warto skorzystać z usług trener personalnego.

Trening z trenerem personalnym

Niektóre siłownie udostępniają dla ćwiczących trenera, który pomoże rozwiać wątpliwości związane z technika wykonywanych ćwiczeń. Jest to jednak poradnictwo okazyjne. Jednak chęć zindywidualizowanej, całościowej opieki, narzuca konieczność skorzystania z usług trenera personalnego. Taki profesjonalista ułoży plan treningowy spełniający założone przez nas cele- redukcję tkanki tłuszczowej lub przyrost masy mięśniowej. Bardzo często trener personalny zapewnia tez opiekę dietetyczną, ustalając nasze zapotrzebowanie kaloryczne i komponując indywidualny jadłospis. Tak szeroko zakrojona opieka specjalisty od treningu i żywienia to gwarancja sukcesu.

A może cardio?

Siłownia to nie tylko ćwiczenia z obciążeniem To także sprzęt do treningu cardio, doskonale uzupełniającego trening siłowy. Bieżnia, rowerek stacjonarny czy orbitrek to sprzęty, z którymi powinien zaprzyjaźnić się każdy bywalec siłowni. Trening cardio doskonale przyspiesza metabolizm i dzięki poprawie krążenia, gwarantuje dotlenienie całego organizmu. To także świetny sposób na poprawę kondycji. Trening siłowy wymaga 48- godzinnej regeneracji mięśni, doskonałym sposobem na wypełnienie luki w treningach siłowych jest właśnie trening cardio. Nie powoduje on znacznego przeciążenia mięśni przyspiesza jednak metabolizm i utrwala efekty treningu siłowego.