Lina do ćwiczeń – nietypowy trening całego ciała

Ćwiczenia z liną treningową, nazywaną też z angielskiego battle rope, nie są w Polsce zbyt popularne. Wchodzą w skład treningu dla osób trenujących crossfit, jednak może je wykonywać każdy. Regularne ćwiczenia z liną zapewniają przyrost tkanki mięśniowej, jak i poprawę kondycji całego ciała.

Zalety treningu z liną do ćwiczeń

Zaletą treningu z battle rope jest z pewnością duża liczba ćwiczeń, które wzmacniają zarówno dolne, jak i górne partie ciała. Do typowych ruchów falujących ramion można dodawać bowiem przysiady, wykroki, podskoki i inne ćwiczenia, które sprawią, że trening nie będzie jednostajny i pomogą we wzmacnianiu całego ciała. Sama lina do ćwiczeń nie należy do tanich sprzętów, biorąc pod uwagę fakt, że powinna być długa co najmniej na 9 metrów. Jeśli jednak porównać jej cenę z ceną innych przyrządów do treningu całego ciała, jest ona dość przystępna.

 

Na jakie partie ciała wpływa trening z battle rope?

 

To, na jakie partie ciała konkretnie będzie wpływał trening, zależy w dużej mierze od rodzaju ćwiczeń, których, jak wspomniano, może być wiele. Lina do ćwiczeń ma jednak największy wpływ na ramiona, które skutecznie wzmacnia i zapewnia przyrost tkanki mięśniowej. Znacząco wpływa również na wzmocnienie dolnych partii ciała. Regularne ćwiczenia z linami zapewniają również poprawę kondycji i wydolności całego organizmu, przez co wykonuje je również wiele osób, którym nie zależy na przyroście tkanki mięśniowej. Trening ten jest więc wszechstronny i wpływa pozytywnie na całe ciało.