Rękawice, które otulają każdy palec dłoni z osobna, nie wywołują obecnie żadnego zaskoczenia. Choć istnieje spór co do tego, czy zapewniają wystarczająco dobrą termoizolację rękom narażonym na kontakt z bardzo zimnym powietrzem czy śniegiem, pięciopalczaste rękawiczki są bardzo popularnym i lubianym rozwiązaniem. Nieco bardziej egzotycznie wygląda z początku to samo rozwiązanie, zastosowane w analogicznych ochraniaczach na stopy. Jak się jednak okazuje, skarpetki zapewniające indywidualną ochronę każdemu palcowi z osobna też mają dosyć poważną rację bytu.

Skarpety pięciopalczaste dla aktywnych

Te nietypowe modele konfekcji stóp mogą wydawać się idealne dla tych, którzy szybko marzną, a z powodu kłopotów z krążeniem mają stale zimne kończyny. Choć oczywiście nie można wykluczyć takiego zastosowania dla tego wynalazku, skarpety z palcami oddadzą też wyjątkowe przysługi osobom aktywnym fizycznie. Zapewniając ubranym stopom mobilność bosych, mogą znacząco odmienić komfort wykonywania różnego rodzaju sportów.

Skarpety pięciopalczaste świetnie sprawdzają się jako akcesoria do biegania. Szczególnie obiecująco prezentują się modele sporządzane z wełny z merynosów – cienkiej, jednocześnie bardzo ciepłej i przewiewnej oraz odpornej na zabrudzenia nici pozyskiwanej z futer owiec żyjących w Nowej Zelandii. To prawdopodobnie najbardziej niezwykła wełna, z jakiej sporządza się współcześnie ubrania i akcesoria. Stworzone z niej skarpety do biegania:

  • zapewniają stopom lepszą amortyzację i stabilność
  • otulając stopy miękką nicią, minimalizują odczuwanie bólu mięśni po zakończonym treningu
  • zapobiegają kłopotliwym skutkom pocenia się stóp, zatrzymując wilgoć i nie dopuszczając jej do skóry
  • pozwalają skórze stóp oddychać
  • przyspieszają krążenie krwi
  • pomagają w przyspieszeniu procesów regeneracji skóry
  • dłużej zachowują świeżość

Traktując skarpety tego rodzaju jako akcesorium sportowe, nie trzeba jednak wcale trenować wyłącznie biegania. Równą przydatność okażą osobom trenującym gimnastykę czy balet. Dla sportowców poszukujących idealnie wygodnych i praktycznych modeli obuwia do ćwiczeń, gdzie bardzo ważna jest precyzja i swoboda ruchu, takie skarpety mogą okazać się genialnie prostym, być może od dawna poszukiwanym rozwiązaniem.

Istnieje kilka sposobów, aby zatrzymać się na rolkach – nie wszystkie są eleganckie!

Korzystaj z hamulców

Większość rolek ma hamulec z tyłu jednego buta. Aby to wykorzystać, zegnij mocno kolana i rozłóż nogi używając rolki hamulcowej (zwykle z prawej strony). Robiąc to nie patrz w dół ani nie przechyl się do przodu. Trzymaj plecy prosto. Nie przechylaj się do przodu. Może to zmniejszyć siłę hamowania.

Podczas hamowania, nieco przykucnij zmniejszając ciężar – nie pochylaj się do przodu! To działa podobnie jak hamulce w samochodzie.

Spróbuj agresywnego rozwiązania. Ta technika działa doskonale, gdy poruszasz się z dużą prędkością i musisz spowolnić lub kontrolować szybkość. To, co musisz zrobić to mocne skręcanie – skręcaj w lewo i prawo (bardzo ostro!). Spowoduje to bardzo szybkie rozproszenie napędu.

Nie próbuj niczego się łapać, szukając czegoś, co pomoże Ci się zatrzymać. Jest to bardzo zły nawyk i może prowadzić do licznych wypadków i obrażeń.

Weź ze sobą pomocnika.

Możesz skorzystać z pomocy przyjaciela, który pomoże Ci się zatrzymać, gdy dopiero zaczynasz jeździć na rolkach, ale staraj się nie przyzwyczaić się do tej metody.

Naucz się upadać.

Przewracaj się celowo. To nie jest żart! jeśli nie jedziesz bardzo szybko i potrafisz kontrolować upadek – to bardzo dobrze (ta metoda działa również podczas jazdy na nartach czy łyżwach). Po prostu zginaj kolana i padnij na swoje pośladki. Daje to również pewność, że ochraniacze na rolki faktycznie cię chronią i pomogą zmniejszyć obawę przed upadkiem.

Więcej pomocnych porad znajdziesz na rolki.net.pl

Rower stacjonarny, znany również jako rower treningowy to urządzenie z siodełkiem, pedałami i pewną formą kierownicy. Rowerki treningowe używane są jednak jako sprzęt do ćwiczeń, a nie do transportu. Niektóre modele rowerków treningowych wyposażone są w kierownicę połączoną z pedałami, dzięki czemu górna część nadwozia może być połączona razem z dolnym korpusem.

Większość rowerków treningowych zapewnia mechanizm do oparcia na pedałach, co zwiększa intensywność ćwiczeń. Mechanizmy oporowe obejmują magnesy, wentylatory i mechanizmy tarcia. Niektóre modele pozwalają użytkownikowi na pedałowanie do tyłu, aby ćwiczyć mięśnie, które nie są wykorzystywane podczas pedałowania do przodu. Rowerki treningowe są zazwyczaj produkowane za pomocą wału korbowego i dolnego, które zmienia koło zamachowe za pomocą pasa lub łańcucha. Łożyska tych ruchomych części ulegają zużyciu podczas użytkowania i mogą wymagać wymiany.

Rowerki treningowe są używane do ćwiczeń, w celu zwiększania ogólnej sprawności. Tego typu sprzęt od dawna jest używany do terapii fizycznej z powodu bezpiecznego i skutecznego ćwiczenia układu sercowo-naczyniowego. Ruch roweru do ćwiczeń nie powoduje większego nacisku na stawy i nie wymaga przyjmowania pozycji, której mogą wymagać inne urządzenia fitness. Stacjonarne rowerki treningowe są również powszechnie używane do wykonywania ćwiczeń na utratę wagi i pozwalają na bardzo skuteczne spalanie kalorii.